Saturday, October 11, 2014

PROTEIN DAN PENURUNAN BERAT BADAN

Makan secara sihat dan mengekalkan diet seimbang adalah beberapa perkara yang kita lakukan setiap hari untuk menjadikan kita sihat lagi cergas. Diet seimbang di segi nutrien bererti memberikan tubuh kita jumlah protein, karbohidrat, lemak, vitamin dan mineral yang cukup demi mengekalkan kesihatan yang baik dan juga berat badan yang sihat.

Sekali lagi Protein merupakan keperluan dalam mencapai kesihatan optimum dan pengurusan berat badan yang betul.

Anda mungkin tertanya-tanya, apa kaitan protein dengan berat badan?
Pertama, anda perlu tahu bahawa pengurusan berat badan yang betul memerlukan tiga komponen:
1. makan secara sihat,
2. bersenam, dan
3. suplementasi yang betul untuk tubuh mendapatkan nutrien yang diperlukannya.

Berikutnya ialah, memahami peranan yang dimainkan oleh protein yang boleh menyumbang kepada pencapaian matlamat berat badan yang diinginkan. Ini adalah kerana protein yang cukup boleh melengkapkan pengambilan nutrisi anda, dan membantu mencapai penurunan berat badan yang selamat di samping mengekalkan tubuh yang sihat.

Semua orang memerlukan protein dalam diet, tetapi ramai orang mengambil protein kurang daripada jumlah yang diperlukan oleh tubuh pada setiap hari. Untuk atlet befokus ketahanan dan juga kekuatan, keperluan ke atas protein malah lebih penting bagi membantu membina dan mengekalkan jisim otot tanpa lemak di samping membantu tubuh memulih daripada aktiviti latihan dan pertandingan yang berat.

Bagaimanapun, bukan atlet sahaja yang perlu mengambil protein secara kerap; malah kita semua memerlukannya. Keperluan protein setiap orang bergantung kepada faktor-faktor ini: usia, saiz, tahap aktiviti. Pakar-pakar pemakanan menggunakan kaedah standard untuk menganggarkan keperluan minimum protein seseorang, iaitu mendarabkan berat badan (kg) dengan 0.8, kerana peruntukan dietari yang disyorkan (RDA) di AS untuk protein ialah 0.8 gram setiap kilogram berat tubuh dewasa.

Untuk membantu orang ramai memenuhi keperluan protein harian mereka, ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP - Soy Isolate Powder) dari syarikat jualan langsung terkemuka SHAKLEE, memberikan diet anda protein yang mudah, membantu anda memenuhi keperluan penting harian dan mengekalkan sintesis protein sepanjang hari.

ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP - Soy Isolate Powder)
Membekalkan tenaga berpanjangan dengan kebaikan protein berkualiti tinggi daripada tumbuhan

Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya yang lengkap, iaitu 14 gram protein soya bukan GMO berkualiti tinggi termasuk sembilan asid amino penting yang diperlukan untuk proses sintesis protein tubuh.

Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP juga mengandungi kandungan lemak yang rendah tanpa laktosa dan kolesterol.

Shaklee ESP:
1. Menyediakan sumber tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar
2. Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada Nilai Harian kalsium, serta isoflavon soya. Kajian menunjukkan bahawa soya dapat membantu menyeimbangkan semula hormon semasa tempoh peralihan menopaus*
3. Protein soya bukan GMO ini dihasilkan di bawah Program Pengekalan Identiti atau Identity Preservation Program (IPP), di mana proses penanaman hingga pemprosesan kacang soya dipantau dengan teliti dan dilakukan dalam keadaan terkawal
 BUY ESP
Jika anda mempunyai pertanyaan mengenai produk ini; hubungi:
* Puan Aliya Hedil [Id : 913252]
* SMS/WhatsApp : 019 - 6629457

TESTIMONI PENGGUNA ESP

Bagi anda yang bercadang untuk menurunkan berat badan, diharap ini dapat membantu anda. Adalah penting untuk menikmati hidangan yang mampu membekalkan nutrisi diperlukan dan tidak mengambil makanan secara berlebihan.

**produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang jenis penyakit.**

No comments:

Post a Comment

anda mungkin meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...