Tuesday, March 5, 2013

KECUTKAN KEWUJUDAN CYST DAN FIBROID DENGAN SHAKLEE

Assalamualaikum
Enrty kali ini ALIYA nak Kongsikan bersama teman- teman yang pernah diserang Cyst & Fibroid. Apa yang saya belajar tentang cyst ni ialah ianya adalah salah satu ketumbuhan abnormal sel dalam badan yang disebabkan oleh faktor radikal bebas. Sama juga dengan fibroid. Ia boleh tumbuh semula jika radikal bebas tidak dikawal baik oleh antioksidan. Sejak akhir2 ni kerap kali ALIYA mendengar penyakit ini dihidapi oleh rakan2 dan saudara mara. Walaupun selepas/telah menjalani rawatan/operation membuang ketumbuhan, ianya boleh recurrent jika antioksidan dalam badan kita tidak mencukupi.

APAKAH CYST?Cyst adalah ketumbuhan biasa bukan kanser yang paling kerap dijumpai di dalam uterus. Kebanyakan kes-kes lambat berkembang dan tidak menyebabkan apa-apa gejala dan hanya peratusan kecil kes-kes yang memerlukan rawatan perubatan. Ia dikategorikan mengikut di mana mereka membesar dalam rahim. Beberapa kajian menunjukkan bahawa sehingga 75% wanita akan mengalami cyst di sepanjang hayat mereka.
Cyst mengandungi udara, cecair, atau bahan separa pepejal, manakala fibroid adalah terdiri daripada bahan berserat, yang menjadikan mereka tumor. Akibatnya, mereka juga dirujuk sebagai "ketumbuhan fibroid," "fibrolids," "myomas," atau hanya "fibroid." Pelbagai saiz daripada kira-kira 0,04 inci (1 mm) kepada kira-kira 8 inci (20 cm) atau lebih.
APAKAH PUNCA FIBROIDPunca fibroid belum ditentukan, tetapi ada kaitan dengan pengeluaran estrogen dalam badan wanita. Tumor ini hanya seolah-olah terhasil semasa tahun-tahun reproduktif, dan yang sedia ada fibroid mungkin mula mengecut selepas putus haid. Ia boleh jadi tumbuh dengan cepat semasa mengandung apabila pengeluaran estrogen dan aliran darah kepada kenaikan rahim, tetapi biasanya tidak menyebabkan komplikasi.

Gejala-gejala
Kebanyakan wanita yang mempunyai ketumbuhan fibroid tidak mempunyai gejala sama sekali. Antara gejala yang biasa dialami termasuk kesakitan, pendarahan yang berlebihan semasa kitaran haid, sembelit atau perut kembung, dan perubahan dari segi kekerapan kencing.
Jenis-jenis cyst fibroid ditentukan oleh di mana fibroid tumbuh dalam rahim:

Fibroid 1.Intramural, yang tumbuh di dinding rahim, jenis yang paling biasa. Mereka boleh menyebabkan rahim bengkak, dan kadang-kadang menonjol sama ada ke dalam atau di luar rahim.
Fibroid 2.Submucosal, juga dikenali sebagai fibroid submucous, biasanya yang paling mungkin menyebabkan gejala-gejala yang ketara. Fibroid ini adalah dijumpai dalam lapisan uterus dan boleh melanjutkan di dalam rahim sendiri. Hasilnya, submucosal fibroid boleh menyebabkan pendarahan semasa haid.
Fibroid 3.Subserosal, juga dipanggil fibroid subserous tumbuh di luar rahim. Fibroid ini sering menyebabkan gejala-gejala yang paling sedikit, tetapi boleh berkembang menjadi sangat besar. Sesetengah fibroid subserosal menjadi begitu besar sehingga seorang wanita boleh kelihatan seperti mengandung enam bulan.credit
CADANGAN VITAMIN



Dalam satu kajian, dipercayai pengamalan herba dan makanan tambahan juga dapat mengecutkan kewujudan cyst dan fibroid ini. ambil 1,000 hingga 2,000 miligram Vitamin C, 150,000 IU beta karotena, 400 mikrogram selenium, dan 30 miligram zink setiap hari sehingga cyst fibroid hilang.

Selain produk ini ada lagi produk-produk menarik yang patut anda cuba seperti set Penyusuan, Set Kehamilan, Pakej untuk kaum adam, kaum hawa, kanak-kanak, warga tua dan yang lebih menarik saya menawarkan konsultasi percuma serta penghantaran yang tidak membebankan anda. Jika anda perlukan panduan pemakanan dan konsultasi, boleh hubungi saya ok :)

testimoni

Buatlah Pilhan Yang Terbaik..Pilihan Di tangan Anda

Selain produk ini ada lagi produk-produk menarik yang patut anda cuba seperti set Penyusuan, Set Kehamilan, Pakej untuk kaum adam, kaum hawa, kanak-kanak, warga tua dan yang lebih menarik saya menawarkan konsultasi percuma serta penghantaran yang tidak membebankan anda. Jika anda perlukan panduan pemakanan dan konsultasi, boleh hubungi ALIYA SEKARANG :)

JOM BERUBAH! SIHAT BERSAMA SHAKLEE

Love ALIYA :)
Perunding Vitamin Anda
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 913252]
♥ Contact No : 019 6629457
♥ Emel : lovelychocolata@gmail.com

**produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang jenis penyakit.**

16 comments:

  1. Salam...

    Nak kena amik kombinasi 3 gambar kat atas ke sis?

    ReplyDelete
  2. Salam dear,

    Untuk kesan yg cepat, 3 vitamin di atas mempunyai antioksidan yg tinggi berupaya menyingkirkan radikal bebas (penyebab kanser) yg terdapat dlm tubuh :)

    ReplyDelete
  3. salam apa saranan utk mengecutkn fibroid? pm produk serta harga,, email ncckhairula@yahoo.com tq

    ReplyDelete
  4. saya bru je dapt cyst ..produk mna bgus dgn sya..sila antar email pd saya manbiela@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seperti yang dinyatakan di atas, GLA dan ACE set bagus dalam merawat cyst dan fibroid. Pls check your email untuk info selanjutnya..tq

      Delete
  5. Akum....apakah produk yg blh kecutkan ketumbuhan atau biji pada payudara dan buasir.skrg saya myusu anak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akum....apakah produk yg blh kecutkan ketumbuhan atau biji pada payudara dan buasir.skrg saya myusu anak.sila email pd saya dora_1682@yahoo.com.my

      Delete
    2. Wsalam dora, utk cadangan supplement yang sesuai, ACE set (carotomax, vit C, vit E) utk kecutkn ketumbuhan dan ostematrix, omega guard, zinc bgus utk buasir...semua supplement ini boleh di ambil ibu menyusukan anak.

      Delete
  6. assalam....sy nk tnya produk yg bagus untuk kecutkan rahim semasa berpantang dan untuk kecutkan fibroid & harga nya skali ye..email sy kt julianaliza.ibrahim@gmail.com...TQ

    ReplyDelete
  7. Salam...blh sya tau yg mna satu sesuai utk pgecutan fibroid....tolong email sya segera.... Nurhafiza_pija@yahoo.com

    ReplyDelete
  8. salam
    umur saya 43. sebelum ini haid sy lancar tapi sejak bulan lepas (dec 2013) dan bulan ini jan 2014, haid saya mula keluar berketul2, banyak dan lama.
    saya jumpa doktor dan doc kata ada fibroid.
    sarankan ubat yg sesuai dan pam harga sekali. di mana saya boleh dapat dgn mudah. saya tinggal di maran pahang.
    email aziyatizali@yahoo.com

    ReplyDelete
  9. Tolong email hrga utk set kecutkan cyst ke email norhaizan78@gmail.com

    ReplyDelete
  10. salam....blh email kat saya x tuk set kecutkan fibroid.....waniehyunah24@gmail.com....

    ReplyDelete
  11. Hye sy nk tnya..sy memang mempyi cyst sblh kanan bfre ni.dlm setahun dia kct.sy da amalkan gla n esp.tp selepas enam bulan dln thun ni doc sahkan tumbuh lg cyst d sebelah kiri.bile berjkan supplement terbaik untuk kecutkan dua cyst yg tumbuh.bleh emailkn sy d laa_rienna@yahoo.com

    ReplyDelete

anda mungkin meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...